don´t worry, be happy

Jag har haft en period nu när jag längtat väldigt mycke hem. Vet inte varför, men nu kom jag och tänka på varför jag flyttade och kände en lättnad. Jag ångrar mig inte alls och jag vill inte hem. Jag ville göra något nytt, ut på äventyr. Byta jobb, skaffa fler vänner..inse att alla är inte så instängda och sorgsna som i hemma i västerås. Det finns ställen på jorden där folk gör det dom vill och står för vad det tycker och det bästa av allt är att det finns människor som accepterar andra. Är glada för andras skull, älskar och förlåter. Inte trycker ner andra för att må bättre själva. Säger inte att jag har vart med om det, men jag såg det varje dag. Hörde och fick lyssna på det varje dag. Det sliter på själen att folk är så fyllda av hat. Skaffar sig uppfattningar om folk man inte känner. Självklart, det gör jag också till en viss gräns. Men jag förstår inte hur det kan gå så långt att man ogillar en person man inte känner. En person man aldrig ens sätt i ögonen och sagt hej till. Ge lite mer kärlek till dina medmänniskor så kan jag nästan lova att du får lika mycke tillbaka, om inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!