.

Vänner som inte betér sig som vänner, är det vänner? Är det några man ska lägga ner energi på bara för att man brukar göra det, är det värt att lägga ner någon energi alls på det? Finns det någon anledning till att vilja ha en människa i sitt liv som uppenbarligen inte har något behov av dig? Vad är en vän? Är det någon man kan prata lite med ibland och säga att man saknar, bara för sakens skull eller är en vän någon man har vid sin sida jämt? Jag har alltid varit den som har få väldigt nära vänner. Jag lägger heldre ner energi på värda relationer än ytliga. Jag har alltid känt mig obekväm med människor som jag inte kan vara mig själv fullt ut med och så tänker jag fortsätta att vara. Det är inget fel med det. Jag vill kunna lita på personer fullt ut och  veta att dom finns där för mig på precis samma sätt som jag finns där för dom. Jag vill att dom ska ge mig lika mycke engergi som jag ger till dom. Jag vill att dom ska uppskatta mig och min vardag precis lika mycke som jag uppskattar och ser upp till deras. När jag inte känner så längre då vet jag att det är något som är fel. Men det kan också bli helt rätt igen. Men när löften bryts och när man får börja kämpa för en enkel kaffe på stan. Eller när man alltid blir ett andrahandsval eller när det aldrig går om det inte passar, eller när man väljer att kunna precis dom dagarna man känner att man ska göra något som enbart faller en själv i smaken, då känns inte det där ordet förlåt man hört så många gånger förut inte så himla värdefullt längre. Ibland väljer folk en annan väg och då är det bara att acceptera det och hoppas all lycka till den människan precis lika mycke som man gjorde när den lyckan var delad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!