Några få utvalda statusuppdateringar från facebook 2010, från början till slut


Alltså gud var roligt att läsa. Man får sånna flashbacks så det pirrar till i hela kroppen. Nu inser man verkligen hur mycke man ska njuta av livet för 2010 har fan vart ett helt underbar och händelserikt år. Tänkte kommentera några av mina statusuppdateringar:

"Idag flyttar jag till Oslo. Sitter på bussen, 4 timmar kvar tills jag är framme.."
Kommer ihåg känslan som om den vore igår. Jag lämnade verkligen min trygghet där på tågstationen då jag kramade sönder mina vänner. Jag flyttade till Ida i Oslo som jag då inte hade sån jätte bra kontakt med innan. Jag flyttade in i en lägenhet med 16 stycken andra, okända människor. Började jobba på ett helt nytt jobb. Det var andra pengar, annat språk, man åkte trick istället för buss. Allt var nytt. Jag flyttade till ett annat lands huvudstad. Jag var så jävla nervös så det förstår ni inte. Jag hade ingen av mina nära vänner där borta och speciellt inte min familj. Men fan vilket roligt halv år jag fick där borta. Alla nya möjligheter och erfarenheter. Alla nya vänner och så här i efterhand en liten kärlek kanske. En trygghet hos någon som verkligen behövdes. Honom saknar jag. Jag saknar Ida. Jag saknar alla grymma utekvällar. Vi söp konstant i 3 dygn. Fyfan det var tider det!

"Svenska Björnstammen river vår lägenhet bokstavligt talat.."
Killarna från svenska björnstammen (en av deras låtar är "dansmusik") var och spelade i Oslo. Vi åkte självklart dit för att kolla på dom. Och det slutade med efterfest på en svartklubb där vi stod för Dj:ejandet, baren och resten av allt som finns på en club. Jag minns att jag var kvar längst där borta och jag var ensam på Oslos gator mitt i natten och försökte hitta hem. Och jag med mitt lokalsinne (som knappt hittar i västerås) spatsera där bland alla knarkare och hookers. Men hem hittade jag iallafall haha! Och väl hemma möttes jag av ett glatt gäng med namn svenska björnstammen som festade sönder på våra soffor, köksbord och stolar. Det finns film på det på facebook. Fan vad röjj vi hade den natten. Vardagsrums bordet gick sönder. Alla sov i allas sängar. Vi bakade kladdkaka? Ah, vi hade det allmänt chill alltså ;)

"Slagsmålsklubben dj:ar ikväll.."
Några av björnstammen killarn + Frej från maskinen spelar ju i det bandet och vi var tvugna att dra ett till party med grabbarna. Det blev röjj den kvällen också vill jag lova!

"Maskinen ikväll, eh vi kör igen!"
Denna kväll var FET. Det började med en skön förfest med Herbert och en massa andra grabbar i en lyx lägenhet på "oslos stureplan" för att ni ska få rätt känsla i kroppen. Med dj och hela kittet. Snack mellan himmel och jord. Sen drog vi oss mot deras spelning. Och vi stod inte framför och hoppade som galningar. Nej vi stod BAKOM scenen och röjjde ass ska jag säga er. Det var bubbel och dans på soffor och bord. En äckligt fet upplevelse. Efter dom spelat klart rörde vi oss mot deras hotell svit som var som en lägenhet och festade sönder till morgonen. Fick några timmars sömn sen tacka vi för oss och kramades lite till hihi. Ida och jag snodde varsin kaffe från hotellet och traskade hem till vårt kära kollektiv och delade med oss av våran upplevelse!

"Livet är det där helvettet mellan fyllorna... eller hur vad det?"
Ja, gudars skymming. Klart man jobbade på dagarna. Men det blev rejäla dax och dygn fyllor där borta kan jag säga. Önskar jag kunde berätta precis allting, men det fanimej cencuerat for life! What happens in Oslo, stays in Oslo, om man säger så.

Det var väl några av statusuppdateringarna jag kunde gå in lite längre på. Det var askul att läsa igenom alla dom där meningarna. Fan vad mycke skit man skriver ;) Åh, 2011.. jag längtar efter ett nytt år med nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!