Sverige imorgon, lalallallala

Hej suckers :) Jag ska till världens bästa land imorgon, inte nog med det, världens bästa stad, Lyskil :) Där möter jag upp mamma, momo, camilla och broshan runt 1 tiden. Fyfan vad jag längtar. I allafall, en sak jag tänkt på idag är att den 17 maj är det ju Norges nationaldag som dom inte firar med måtta. Nej, man vinkar åt kungen och går parader så det står härliga till. Sen är det en ren fyllefest senare mot kvällen. Men i sverige, där får vi inte ens sjunga vår nationalsång i skolan längre? Jag börjar nästan gråta. What´s up med det lixom? Fyfan säger jag bara. Jag minns när jag satt i kyrkan med min klass och sjung den, det var lixom då man kände att det var sommarlov på riktigt. Nej förstår inte vart sverige är på väg helt seriöst. Snart finns det nog inget sverige kvar tror jag. Bara för att det bor folk från ett annat land här behöver man väl inte sluta upp med sina traditioner? Dom slipper ju käka gris om dom vill, fast dom är i sverige. Dom får gå med slöja, fast dom är i sverige. Men vi får inte göra vad vi vill i vårat land? Nej, starka känslor det här men jag tycker det är fuckt up.

Nu ska jag gå ut och röyka med Ilona :) puss på er.

Kommentarer
Postat av: kameltå

fint kort, fin jaka :)

2010-05-11 @ 20:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!