lycka

Om jag önskar att jag mådde bättre? Ja absolut, men det är jag inte ensam om. Det är många som kämpar och allt man kan göra är att fortsätta försöka. Gå upp på morgonen, jobba hårt, betala räkningar. Och hoppas på något bättre. Men jag tror att det finns en mening med det. Man har så mycket bra i livet man bara tar för givet istället för att vara tacksam för det. Alla kämpar för något, det hade vart värre om vi inte gjorde det. Jag har tänkt på det här med lycka och att vi ser det som ett mål i livet att någon gång bli lycklig. Att man skulle bli lycklig av en viss sak eller av den människan som gör dig hel. Men lycka är en känsla, ett humör, inte ett mål. Det är som att vara trött, ledsen eller hungrig. Den kommer och går, och det är okej. Och om man såg lycka på det sättet så skulle man känna den mycke oftare. Det är okej att känna sig lite nere då och då  även fast man har bra saker i livet. Så lycka är en känsla, inte ett mål. Och just nu finns det så mycke i mitt liv som gör mig lycklig.

Kommentarer
Postat av: emma

jättefint skrivet

2010-11-11 @ 22:25:09
Postat av: fanny

tack.. :)

2010-11-12 @ 09:25:18
Postat av: Marcus

Så sant så!

2011-09-06 @ 11:36:44
URL: http://marcuslagerman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!