you are the sun

Min bror går samma utbildning som jag gick i gymnasiet och därför erbjöd jag mig att hjälpa honom med läxor osv. för även fast hissen inte gick ända upp på lektionerna så kan jag ju en hel del av det där med restaurang och service. Också för att jag jobbat med det i ett par år. Men mamma hade nog endel tankar om detta..

mamma - du fanny.. nu när du hjälper marcus med det där så får du inte bli arg om han tycker det är svårt.
fanny - jag blir aldrig arg! :)
mamma - *höll sig för skratt och kved ut* Nej nej, men om du hade tänkt att bli arg så kan du ju försöka hålla det innom dig i allafall.

Haha, jo jag blir väl rätt lätt arg eller rättare sagt brusar upp när saker och ting inte riktigt går som jag vill. Men det kan nog bli nyttigt för mig att lära ut lite. Och samt plugga på lite själv på saker som jag av någon anledning missade när jag gick i skolan, ha-ha. Kanske jag till och med får upp suget för att börja plugga själv någon gång i framtiden? För jag kan väl inte tänka mig att jag jobbar som servetris hela livet lixom. Fast det är ap-kul just nu :D


Dagen har gått som en stormvind. Precis som det gjort utanför fönstret. Usch, tycker inte om att åka buss till jobbet när det är sånt här väder. Ni som känner mig vet att jag fruktar det värsta, alltid, i alla lägen haha. Har jag hosta är det fel på mina lungor. Krampar det lite i bröstet kommer jag få en hjärtinfarkt. Har jag ont i huvudet är det en hjärntumör osv. Det kallas hypokondriker.. och ja, jag tror fan jag fått en släng av det.  Frida ringde i allafall mig precis när jag hade klivit upp ur sängen och frågade om jag kunde jobba på fredag kväll och ja, självklart. Man måste ju ställa upp för laget förfan haha :) Sen äre långpanna lördag och jobba lunch på söndag. Det är första adevent på söndag också som vi tydligen ska "fira" med mormor och en middag, kan bli mysigt. Önskar att allt bara var helt perfekt nu till jul, utan bekymmer. Men när fan är det så? Och vad är oddsen på att det prickar in julafton och allt vad det innebär..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!