sometimes letting go is easier than trying again



Gosh, jag förstår mamma nu när hon säger att det är jobbigt att städa hela tiden. Fyfan vad jag har stått i idag. Allt är typ kliniskt rent nu, om det inte är det så vet jag fan inte hur man gör? När jag var klar med hela lägenheten förutom mitt rum, så började jag såklart där också. Och när jag städar det rummet så är det som att städa en walk-in-closet, det är allt bara en säng och massor av kläder och skor helt enkelt. På bilden ni ser ovan så hängde det ungefär 6 stycker pälsjackor innan jag började rensa. Orkade inte med dom längre. Spyr på dom. Så jag packade ner dom i 2 flyttkartonger, inklusive pälsmössor och alldels för varma halsdukar. Skönt, nu får våren komma vare sig den vill eller inte helt enkelt. Men det jag ville komma fram till med bilden är att jag måste säga att jag förstår mamma ibland när jag kommer hem med shoppingkassor och hon säger, "men, en såndär har du ju typ redan?" för det är fan inte mycke variation alltså. Okej, allt är underbart på sitt eget lilla vis, men det där ser ju tråkigt ut om något haha. Typ "jag jag ta den här beiga koftan idag eller den här lite mörkare beiga kavajen? eller ska jag slå på stort och ta en svart?" Tja.. men iof valde jag att bara hänga, svart, grått och ljusa skalor där för att dörrarna på garderoben har ramlat av och det ser lite snyggare ut sådär än om det skulle hänga miljoner färgade saker. Jaja. Guuuuud vad jag pratar tänkte jag säga. Skriver menar jag. Men nu har jag fått tillbaka min energi I guess. Sen tog jag faktiskt mig i kragen och la ner en massa hoodisar i sånt i en flyttkartong så jag slapp se dom och gjorde två hyllor i garderoben till skohyllor där jag kan ha dom skorna jag använder mest. För dom blir så jäkla skitiga när dom bland alla andras skor.


Imorgon är det somsagt jobb som gäller. Börjar bli mer och mer taggad till det, skön-t. Slutar 2 första gången och då ska jag väl bara chilla typ tills camel slutar jobba så ska vi ses ett litet tag. Börjar halv 6 igen och slutar 21. Vet inte om jag skulle träffa Andreas då eller om det blir en annan dag typ? Vi har lite svårt att få våra scheman att gå ihop typ? haha. Sen åker jag nog iväg på onsdag till fredag och umgås med min bästa och sen är det jobb som gäller i helgen. Fint det! Hinner ju inte bli uttråkad i allafall. Funderar på att ta en dusch nu och tvätta håret för pallar fan inte tvätta det imorgonbitti, då vill jag bara stå och vakna. För tippar på att jag kommer vara lagom död. Målat mina naglar gula nu också. Tittar på dom en gång per minut och funderar på om det är fint eller om det ser ut som jag rökt i tjugo år? Nej men det är nog fint. Ett lager till kanske så det blir lite mer lys i dom. Ja, gud vad jag känner att ni lär anteckna mycke jag skriver i era intresseböcker nu. Nej men fick ryck och behövde skriiiiiiva. Hörs då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!