Dagens fråga

Hur gör du dina lockar?


Den frågan får jag ungefär varje dag här på bloggen. Jag svarar för det mesta i mitt eget kommentarsfält men det antar jag att alla inte ser. Så jag ska försöka förklara här punktvis, från början till slut för att få det bästa resultatet haha :)

• Duscha & tvättar håret.
• Kammar ut håret och gör som vanligt en mittbena.
• Sätter i min Moroccan Oil och låter det värka i tio minuter.
• Fönar håret tills det blir torrt.
• Sen använder jag mig av en tjock locktång, lite mindre eller större än min spelar nog ingen roll.
• Lockar kanske 6-8 lockar på varje sida beroende på hur uppfixat jag vill att håret ska se ut. (ju mer lockar, desto mer hollywood-svall så att säga haha)
• Sen sprayar jag lockarna så att dom blir hårda. Och just nu ser jag för jävlig ut, som en docka.
• Vänd sedan upp och ner på huvudet och ruffsa ur lockarna från hårbotten. Var inte rädd för att ruffsa för mycke. Dra fingrarna genom lockarna, dela på dom osv. Spraya sedan ett rikligt lager till med spray. Och kom ihåg att jag fortfarande har huvudet upp och ner!
• Vänd sen huvudet upp och rätta till frillan. Dela lite på dom lockarna du missat, ruffsa till dom lite mer. Spraya lite mer. Tupera upp dom lite med en kam. Spraya lite mer. Och forstätt tills du är nöjd.

Hoppas verkligen ni förstod litegrann hur jag menar. Någon som skrev och frågade om jag kunde göra en film, men nej haha. Inte riktigt min grejj faktiskt ;) Och många undrar om det tar lång tid och hur jag orkar göra såhär mer eller mindre varje dag. Och 1. För mig tar det inte lång tid, duschar och fönar håret det gör jag varje dag så det kvittar och det här med att locka håret för mig tar kanske max 12 minuter sen är allt klart. Och nej, jag lockar inte håret varje dag, oftast, men inte varje. Vissa nätter sover jag med knut dessutom och håret blir lockigt av det. Andra dagar så har jag kvar mina lockar från gårdagen osv. Men ja, jag trivs som bäst i lockigt hår, så är det :) Lycka till nu :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Super bra förklaring! :-).

Men jag undrar vad är "Moroccan Oil"? Alltså, vad ger den för effekt på håret. och var kan man köpa de? Tacksam för svar.

2011-09-06 @ 19:47:23
Postat av: Anonym

Lägg gärna ut en länk var Moroccan Oil finns, alltså den du använder.

2011-09-06 @ 19:49:05
Postat av: Anonym

och lägg ut en bild på din locktång. tror många skulle uppskatta de. vill gärna veta mm, och märke osv osv.

2011-09-06 @ 19:49:45
Postat av: alexia - life in greece

jaa det ska bli jättekul!! :D



btw, oooj vad fina lockar!

2011-09-07 @ 17:40:36
URL: http://alexiainparadise.blogg.se/
Postat av: CJ

Tusen tack, DU är fin!

2011-09-07 @ 18:18:19
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Fotograf Emelie Ringblom

riktigt snygga lockar! vart har du köpt locktången? kanske är dessa stora lockar jag ska satsa på till studenten :D

2011-09-07 @ 18:43:33
URL: http://emelieringblom.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

Vilket sjukt fint hår!!! Inte lite avis...

2011-09-07 @ 19:52:59
URL: http://ailicec.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh vad vackert hår du har! Sjukt fint:)

Sv; tacktack, eller hur?:D någon favorit?

Ha en bra kväll!

2011-09-07 @ 20:17:02
URL: http://admin.nextinfashion.se/byellen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!