Guess what? I'm home

Fannsan är hemma efter drygt två veckor i underbara lysekil. Vackra västkusten. Blev "tyvärr" inga saltvatten kallsupar.. inte en bränna som kommer göra historia. Ingen båt-färd heller för den delen. Vädret var inte på vår sida i år, knappt förra året heller. It sucks?! Skit också, här ställer man upp på ett par familjeveckor, i regn och blåst? Så min semester har bestått av att spela kort, prata i telefonen, bråka med brossan, fiska krabbor, kolla på film, äta havs-kräftor och makrill (mums), lekt med ett och annat småbarn, två våta kinder, kvällar på klippan, en krogrunda (eller vad man ska kalla det), ett par underbara dagar med Elin. Jag tror jag inte har glömt något, inget värt att skriva ner. Det blev tåget hem från lysekil till västerås i måndags med mamma och marcus. På tåget var det rätt kul, så jävla störda, allihoppa i min lilla familj. Mamma och jag brottades om att få stå närmast tåg-dörren när vi sprang ut på vissa hållplatser och rökte. BÅDA ville komma med tåget och sket i om den andra inte hann haha! I västerås mötte Sandra upp mig och vi drog direkt till w-coffie för en chai-latte! Satt i ett par timmar och pratade för att samla krafter till att gå ett varv på stan. Hitta jag nått, måste tänka.. Jo men ja köpte ett par jeans och smink. Det gjorde jag. Där rök den tusingen, men det kommer mera ;) haha. Nästa vecka blire shoppa på riktigt. Behöver en hel del, (det tycker inte min mamma) men det gör jag. Och man måste uträtta sina behov, right? Den kvällen kollade vi på casper med daniella och sen somnade jag skönt i sängen runt 2. Hata sängarna i sommarstugan, värsta ont-i-tyggen sängarna. I allafall i 1 av dom 3 stugor där jag sov. Jag vågar nämligen inte sova ensam pågrund av att jag är sjukt mörkrädd så det blev livfulla kvällar med skrik och slag. Brossan och jag kommer inte överens så ofta, ibland bara, då och då, nån gång i månaden är vi väl sams, nä vi ryker ihop varje dag och jag ska berätta sanningen för er. Men det är syskonkärlek på hög nivå, tror jag? Nej tillbaka till den sköna sängen. Jag vaknade upp i den också runt 11 när min veckarklocka ringde (det var alltså idag). Jag hoppa in i duschen, simma några varv. Fixade mig och drog några cigg. Begav mig därefter ner på stan vidare till vixäng, hämtade upp sandra och drog sen raka vägen till chicco och tog en kaffe, pratade i ett par timmar somvanligt. Och efter det ett par varv på stan. Hitta ett par as-snygga gladiator-sandisar som jag tänker införskaffa mig nästa vecka. 550kr tror, det var dom värda.. i mina ögon i allafall :) Hittade också en snygg byxdress som också ska få ta plats i min garderob nästa vecka. Eller jag hittar den nog ingen plats, men jag ska ha den i allafall :) Sandras systerdöttrar, Amanda, Isabell och Felicia kom ner på stan och även sandras mamma. Vi fick varsin subb S och jag och sen så drog vi till Cubus för att hitta lite kläder till tjejjerna. Och klart dom hittade massor. Man såg avundsjukan i mina ögon haha :) Nej så illa är det inte. Men på torsdag ska jag nämligen gå till frissan och klippa mitt hår & färga det. Det blir ljusbrunt med lite blond-aktiga slingor samt några kastanjefärgade smala slingor. Tror det blir bra. Det går väl på sissodär 700kr. Billigt, fan så billigt.

Nu har jag babblat på ser jag? Men det är inget mot vad jag skulle skrivit om jag hade haft en dator dom två veckorna jag var borta. Men nu vare så att vi inte hade dator därborta. Och ärligt talat så jävla skönt det var att inte nån kunde höra av sig förutom dom närmaste till min mobil. Skönt att komma ifrån alla falska leenden och smöriga kommentarer för ett tag. Plastic world - Hate it!

Imorgon drar jag och S och badar, steker, skvätter vatten och mkt mer. Efter S har jobbat klart alltså. Nu ska jag ut på ballen och dra i mig lite dödligt. Vi hörs imorgon vavavava? PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!