jag ska sluta röka, inte sluta leva?

Okej, vi får helt enkelt se hur det här går. Men idag är den dagen jag bestämde mig för ett tag sen för att sluta röka och ja, huvudet är inställt på det så ska ge det en chans. Jag vet inte, jag kan lika gärna bolma om ett par timmar men har inte gjort det än och det största steget är faktiskt att jag bestämt mig för att sluta. Men nu sitter jag och googlar på "hur man slutar röka" på google (haha) och får fram lite saker..


De första dagarna efter att du har slutat röka ska du hålla dig borta från platser som får dig att vilja röka.

Ja, då undrar jag. På vilka plastser vill jag INTE röka? Finns lixom ingen plats som inte passar för en liten cig, haha. Ju mer opassande desto godare.


Undvik utlösande faktorer som kaffe och alkohol, som du tidigare kanske har förknippat med rökning.

Alkohol, fine det är lugnt. Ska ändå vara nykterist ett tag nu. Vill inte börja spåra som förut så det är lika bra innan det börjar gå överstyr. Ska jobba istället. Men hallå? Jag är självaste "tobbe i en annan del av köping" när det kommer till kaffedrickande. Skulle aldrig hända. Då känns det nog nästan som jag inte har något att leva för längre haha.


Påminn dig om att eventuella begär går över och försök att småäta något nyttigt som morötter eller gurka.

Det är det jag är mest rädd för att jag ska börja äta istället? Nej. Och det enda jag vill göra efter jag har ätit är att röka, så nej inge småätande hit och dit.

Ring till en vän: när du har slutat prata kanske begäret har gått över

Jag ringer alltid Camilla när jag ska röka för att det känns mer socialt. Så jag ska helt enkelt inte ringa henne på ett år eller två känns det som just nu. Om man ska undvika saker som för en att röka.


Japp, ser ni hur posetiv jag är. Jag ska fan gå till apoteket senare idag för att kolla med dom vilket som är den bästa lösningen om man vill använda något som stoppar röksuget. Plåster tror jag lixom inte ett skit på och jag tror fraktiskt man måste tro på det lite också. Tuggumi kan jag inte gå runt och tugga på jobbet? Ah, jaja. Nu har jag i allafall vart rökfri i en timme, wiiho ;) Fårse vad jag säger när jag kommer hem.

Det värsta är att man glömmer bort att man slutat. För precis när jag publicera det här inlägget ställde jag ifrån mig en massa saker åt sidan för att göra plats för ask-koppen.. sjuuuukt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!