Här kommer svaren!

(Anonym frågar)

Vart bor du någonstans egentligen?
Förstår att jag förvirrar er. Jag vet knappt själv ibland. Men jag lever i stort sätt i en resväska. Och på sista tiden har jag väl kanske flyttat runt lite mer än vanligt. Men just nu bor jag ibland hos mamma (i sala) och ibland hos pappa (i Västerås på Blåsbo).


(Ida frågar)

Vem är din bästa vän?
Det är en otroligt svår fråga. Jag har så många bra vänner och dom är bäst allihoppa.

Ägde inte din pappa en restaurang, eller?
Jo han ägde en restaurang, Falkenbergska Kvarnen. Men det var mer än ett år sen, det går fort i svängarna!

Hur många syskon har du?
Jag har en lillebror som heter Marcus.

Vilken skola gick du på och linje?
Jag gick på Wenströmska gymnasiet och jag gick Hotell&Restaurang med inriktning bartender/servitris.


(Ida frågar)

Hur många har du legat med?
Är det något läskigt intresse du har, att ha koll på andras ligg? ;) 

Vad tjänar du i månaden?
Jag har ingen fast lön, jag har timlön så det beror helt på hur mycket jag vill slita!

Vad heter dina bästa vänner?
Dom som står mig allra närmast heter Sofie, Camilla, Thilda, Sarah, Fanny och Andreas :)


(Anonym frågar)

Hur många unika läsare har du om dagen i snitt?
Det är som en berg och dalbana min statestik. Allt mellan 200-700 ungefär. Och med tanke på att jag enbart skriver om mig och min vardag så är jag rätt nöjd haha!


(trogen läsare frågar)

Hej!
Killen som du träffade i oslo vem var det? Och varför träffas ni inte mer?

Hej på dig! :) Vem han var? Han heter Zebastian och är en underbar kille. Ja, vi sa hejdå när jag flyttade från Oslo och sen dess har vi inte sätts eftersom han skulle bo kvar. Nu bor han dock hemma i sverige men vi bor rätt långt ifrån varandra. Vi pratar då och då, vem vet vad som händer, vi har hela livet framför oss :)


(Anonym frågar)

Vilken är din favoritaffär? (när det gäller kläder).
Oj, om jag måste välja så säger jag nog BikBok, dom representerar min "style" lite faktiskt.

Vad skulle du verkligen vilja jobba med om du fick välja?
Oj igen! haha.. Det finns mycke jag dagdrömmer om. Ena dagen vill jag jobba med ungdommar med särskilda behov (tex. människor med downs syndrom). Andra dagen vill jag jobba på en pr-firma, med webbdesign och marknadsföring. Vissa dagar skulle jag vilja jobba på en stor modetidning och jobba med kläder, stil, trender, ja ni vet. Och andra dagar bara njuter jag av att kunna gå till jobbet och enbart servera en lunchbiff!

Vill du skaffa familj i framtiden?
Självklart vill jag bilda en familj i framtiden med den killen jag faller för. Det vill väl alla? Men jag har inte bråttom. Och jag väntar gärna ett år för länge, tills det verkligen känns rätt.

Använder du löshår, isåfall hur har du satt i det? du har underbart hår!
Nej jag använder inte löshår :)


(Anonym frågar)

Kan du länka den där moroccanoil du använder samt din locktång, och skriva hur tjock den är osv.
Här är deras hemsida http://moroccanoil.com/ och du kan köpa den på dom flesta duktiga frisörsalongerna. Jag köpte min på Frissan&Frisör´n i Sala. Min locktång är 25mm. och märket heter Coline, köpte min på Clas Ohlson.


(Har ingen blogg frågar)

Är du kär i någon?
Det blir nog bäst om jag svarar nej på den frågan :)

Eller träffar du någon?
Nej, just för tillfället träffar jag ingen alls faktiskt.

Vart brukar du gå ut när du festar?
Jag brukar för det mesta gå till Tabazco och Blue Moon Bar, men även Cirkus och Sky för chill!

Tycker inte du att du köper för mycke kläder?
Haha, jo jag kanske köper lite onödigt mycke kläder ibland. Men egentligen inte :D

Finns det någon i Västerås du hatar?
Nej jag hatar ingen speciell person i Västerås. Därimot (om vi ni ska använda ordet hata) så hatar jag vissa slags personer i Västerås. Personer som går runt med hakan i vädret och tror dom är Västerås B-kändisar. Sånt äcklas jag sjukt mycke av, har svårt för folk som inte har båda fötterna på jorden helt enkelt!

Säg 3 saker vi inte vet om dig?
Jag har ett ärr på ryggen som är en dec långt.
Jag dregglar när jag sover.
Jag rakar benen alldeles för ofta! (haha)


(Stalker frågar)

Jag har fått för mig att du inte träffar din pappa, men nu gör du det? Har jag cyklat helt vilse?
Ja, du känns lite som en stalker (A) haha. Just nu träffar jag min pappa och det är allt som räknas :)

Vilka personer dras du oftast till?
När det gäller vad? Jag dras till folk jag kan vara mig själv med till hundra procent.

Det är väldigt lite om Camilla nu för tiden, är ni fortfarande vänner?
Ja, det är väldigt lite Camilla nu för tiden och en stor anledning till det är att hon bor i Uppsala.
Ja, vi är vänner.


(T frågar)

Vilka killar faller du för, insida som utsida?
Ja... självklart dregglar även jag efter snygga killar. Men när det kommer till att falla och öppna mig för killar då spelar faktiskt inte utsidan någon större roll för mig, jag är otroligt mer kräsen när det gäller insidan isåfall. Love is blind, you know!

Vilket är det dyraste klädesplagget du har?
Oj, det är mina Dior-glasögon om dom räknas annars mina Jeffrey Campbell skor.

Hur mycke shoppar du för i månaden?
Det är olika, mellan 4 till 7 tusen kanske :)

Vilka bloggar läser du?
Jag läser i stort sätt alla kända bloggar mer eller mindre. Sen läser jag en massa kompisars bloggar också, stora som små. Tex. Catjas.se och Jeanetteahlstrom.blogg.se. Läser många många många, bra tidsfördriv.

Är du den som alltid ska stå i censtrum eller är blyg?
Det beror på vilket humör jag är på. Om jag är glad och sprallig så står jag nog oftast i centrum utan att tänka på det och är jag lite deppig eller har en mindre bra dag då märker man nog knappt att jag är där. Blyg är jag bara för killar jag tycker är SÅ JÄVLA SNYGGA och det finns ju inte allt för många ;)

Har du bra självförtroende?
Hm... ja det har jag nog, det är skillnad på självförtroende och självkänsla.


(Beundrare frågar)

Om någon vill bjuda ut dig på dejt, säger du ja då? :D
Haha, det beror väl självklart på vem som frågar. Men om det verkligen skulle vara en riktigt dejt, klart jag säger ja :) Har ju inge att förlora. Men man ska inte bli besviken om man får tjata lite på mig för när det kommer till sånt där så är jag också enormt blyg och bygger upp en kom-inte-för-nära-mur på en gång..(lite tråkgit).


(Jesi frågar)

Har du löshår? Det är ju så jäkla långt!! :)
Hehe, nej jag har inte löshår och har aldrig haft.


(Anonym frågar)

Vart har du bott i Västerås?
Först bodde vi på en våning i en äckligt stor villa på Blåsbo. Sen Skiljebo. Sen i en lägenhet på domkyrkoesplanaden (mitt i city).  Sen jag och en kompis på Malmaberg. Jag och Camilla på Gideonsberg. Och nu bor jag i lägenheten vi har på Blåsbo igen :)


(Anonym frågar)

Trivs du på ditt jobb?
Ja, jag trivs. Man ska vara glad för att man har ett jobb. Det kunde faktiskt ha varit så sjukt mycke värre. Jag älskar mina arbetskamrater, dom får mig att skratta varje dag! :)

Vilka sporter har du gått i?
Jag gick på gymnastik från jag var 3 år tills jag var 14. Sen har jag gått på fotboll. Sen spelade jag innebandy på skojj på senare tid.


(Anonym frågar)

Hur håller du dig i så bra form? Du har sjukt vacker kropp, kram!
Åh! Tack så jätte mycke söta du :) Jo nu ska jag berätta, drick 16 koppar kaffe om dagen, en macka och en chokladkaka. Haha nej men seriöst, så ser ungerfär mina matvanor ut. Släng in en Nachotallrik lite då och då också. Jag är den sista du ska fråga när det gäller sånt! Fast jag springer faktiskt på löpband några gånger i veckan ifall det möjligtvis bidrar med något.

(Anonym frågar)

Hur är du som person?
Ja, det kanske andra skulle svara på egentligen. Men jag är oftast en väldigt glad person som är rätt så sprallig och flummig av mig. Älskar att få andra att garva. Gör allt för att människor i min närhet ska må bra och känna sig omtyckta. Ställer verkligen upp i vått och torrt för dom jag bryr mig om. En mindre bra sida är väl kanske att det syns väldigt bra på mig om jag inte mår bra och det kan ibland gå ut över folk som inte förtjänar det. Men jag är ju oftast glad så :D

Var får du din insperation ifrån när det gäller din klädstil?
Oj.. ja det är väl från folk på stan, bloggar, tidningar, vänner osv.


(Anonym frågar)

Är du och Damberg bara kompisar eller är ni något mer? Har för mig att ni var tillsammans förut? Ni ser iallafall väldigt tighta ut när man ser er på stan :) Ha en bra helg!
Jaa-a, vi är bara kompisar, men det är inte så bara det. Han är den bästa killkompisen man kan ha. Hm, nej vi var inte tillsammans, om du tänker på typ 3 år sen tillbaka? Haha jaha, gör vi det, sluta glo? Haha skojja. Nej men jag älskar honom, finns ingen finare människa.

Vad tycker du är finast att ha på sig på vardagen ex skolan?
Jag har oftast på mig någon enkelt men som samtidigt sticker ut lite. Som idag hade jag ett par vanliga svarta jeans och en grå tröja men satt på mig en jeansväst med fårull som sticker ut lite från mängden. Älskar även att ha på mig ett par tunnare svarta strumpbyxor, svarta kängor och en oversize-tröja av något slag :) Om jag känner mig tråkig lockar jag oftast alltid håret, det får mig att känna mig fin oavsätt! :)

Ge tips hur man får långt hår?
Ehm, svår fråga haha. Men om du fönar håret ofta, lägg ner med det en månad eller två för då tycker jag att det börjar växa och se fräschare ut. Köp också oljan jag rekomenderade längre upp, bra produkter för håret gör självklar att det växer. Och självklart ska du använda värmeskydd när du plattar, fönar eller lockar.. men det vet du ju :)

Har du körkort?
Nej jag har inte körkort :)

Vilken är din favoritmat? är du bra på matlagning själv?
Min favvomat över allt annat är koldolmar haha! Jag är sjukt konstig när det gäller mat. Det är en sak du skulle förstå om du kände mig! haha ;) Och nej, jag SUGER på att laga mat och det blir ännu pinsammare när jag säger att jag gått hotell&restaurang i 3 år :)

Vet du några snygga skor till vintern/hösten? Länka eller lägg ut bild samt skriv affär isåfall.
Jag är ju mycke för kängor, tror inte jag kommer köra på något annat än det i vinter faktiskt. Jag har ett par svarta och ett par bruna. Så mycke  kommer jag variera mig ;) Ska dock köpa ett par nya svart för dom andra börjar lida mot sitt slut nu :)




Så, där har ni svaren på frågestunden. Det tog sin lilla tid men nu så :) Lite tråkigt att dom flesta är anonyma för jag vill ju veta vilka ni är också :) Men men, nu ska jag hoppa in i duschen och sen fixa mig. Tjejerna kommer hem till mig ikväll så ska vi laga mat och förfesta innan det blir utgång. Kram :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
SMILE CUZ I DESERV TO!